(0)
(0)
Nieuws overzicht

JOB | Wij zoeken een nieuwe collega

Medewerker boekhouding, financiën & administratie
09 april 2019

Wij zoeken iemand die vier dagen per week zorg draag voor het boekhoudkundig beheer van onze organisatie. Je houdt van cijfers en hun analyse. Facturen invoeren schrikt je niet af en je gaat even graag op zoek naar juridische informatie over een bepaalde soort van contract. Je bent kortom een vindingrijk persoon die ons helpt bij het invullen van Vlaamse of Franstalige subsidieaanvragen, die in een begroting kan uitdrukken hoe een evenement er uitziet en de duurzaamheid van de vereniging mee helpt garanderen. Je coördineert de financiële en administratieve kant van de vereniging in samenwerking met de directeur. Deze positie zou op termijn kunnen uitgroeien tot zakelijk leider. De volgende taken worden je toegewezen:

Raadpleeg de onderstaande jobaanbieding voor alle informatie over deze functie:

OffreEmploi_vacature_Muziekpublique_2019Comptabilité

De vzw Muziekpublique promoot sinds 15 jaar wereld- en folkmuziek (in de breedst mogelijke zin van het woord) in binnen- en buitenland via:

  • De organisatie van concerten en festivals (ongeveer 100 concerten per jaar)
  • De Wereldmuziekschool (meer dan 50 wekelijkse muzieklessen)
  • Een muzieklabel (11 cd’s en internationale artiestenbegeleiding)

Muziekpublique organiseert ook activiteiten op locatie zoals de festivals ‘Hide &Seek’ en ‘Living Room Music’ of het folkbal ‘Queimada’. We nodigen je uit meer te weten te komen over onze projecten alvorens je kandidaat te stellen via onze website www.muziekpublique.be

Jobinhoud:

FINANCIEEL

  • Beheer van een dubbele boekhouding die eveneens analytisch (per project, per afdeling) wordt uitgesplitst
  • Jaarlijkse afsluiting van de rekeningen, opstelling van winst- en verliesrekeningen en jaarlijkse balansen
  • Verantwoordelijk voor – in coördinatie met de externe auditor – de perfecte codering van boekhoudkundige, fiscale en sociale documenten
  • Cash Management
  • Begrotingen opstellen voor (structurele of project-) subsidieaanvragen, in het bijzonder van de Vlaamse gemeenschap en de Federatie Wallonië-Brussel

ADMINISTRATIEF

  • Opstellen en opvolgen van de begroting
  • Betalingen, facturen en aangiftes opvolgen zoals belastingen
  • Verzekeringen, contracten, fiscale attesten,
  • Het verlenen van steun en advies aan het directiecomité, de AV en het team
  • Contactpersoon met het sociaal secretariaat voor loonberekening en loonkosten
  • Opstellen van arbeidscontracten, contactpersoon voor vragen over de soorten contracten, met name artistieke of andere vormen van mogelijke vergoeding voor kunstenaars, goede kennis van de geldende regelgeving.
  • Opvolgen van artikel 60 en PWA-cheques

Naast deze functies, maakt de kandidaat deel uit van het Muziekpublique team en neemt deel aan het dagelijks leven van de vzw en zet zijn/haar schouders onder het project Muziekpublique.

Profiel:

  • Tweetalig Frans-Nederlands en een goede kennis van Engels
  • Goed begrip van het functioneren van een non-profitorganisatie
  • Ervaring in financieel en administratief management
  • Langetermijnvisie op de financiële ontwikkeling van een non-profitorganisatie
  • Autonoom en proactief
  • Vlot en communicatief
  • Georganiseerd en doortastend
  • Flexibel zijn (avond en weekendwerk)
  • Enthousiast en geëngageerd in het project Muziekpublique
  • Je hebt interesse in cultuur en muziek, affiniteit met wereldmuziek in het bijzonder

Bieden een meerwaarde :

  • Ervaring in personeelsbeheer
  • Ervaring in de cultuur- of muzieksector, communicatie-ervaring, etc.
  • Kennis van andere talen

 Arbeidsvoorwaarden :

Contract van onbepaalde duur. Deeltijds 4/5e.

Begin contract: voor onmiddellijke indiensttreding.

Voorwaarden zie Rooster CP 304 (muziek), categorie C +.
Deze functie zou naar die van zakelijk leider kunnen evolueren.